Saturday, October 17, 2015

Fitnah Ruji MalaysiaKini, Mangsa Terbaru MP Johor

Terbaru dipaparkan FITNAH mengatakan seorang Ahli Parlimen dari Johor ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk siasatan. Usaha ini ternyata untuk mengabui mata rakyat dan pengundi situasi sebenar pihak Pembangkang yang sudah tidak ketentuan dan  kehilangan taring perjuangan. Maka menabur FITNAh dijadikan senjata yang sering diasah menusuk kehidupan.

Apa sahaja pembabitan dan perlaksanaan dasar Kerajaan akan dicemuh dan dicemar dengan dakwaan tanpa asas. Benarlah fahaman untuk berkuasa masakini bukan sekadar, "Winning with large number" tetapi juga "War of perception". Anehnya mereka yang memburukkan imej atau pentadbiran terlepas bebas dari pendakwaan dan hukuman dengan kepercayaan "Kebebasan Bersuara" tanpa sempadan.


Isu dicetuskan AMK Johor itu tanpa segan silu menuduh Ahli Parlimen Kota Tinggi ditahan SPRM, dan seolah mempersenda pertuduhan dan tahanan walaupun tanpa mengetahui kesalahannya? Siapakah gerangan Ahli Parlimen tersebut melainkan YB Datuk Noor Ehsanuddin. Memandangkan beliau mempengerusikan Majlis Latihan Khidmat Negara juga salah seorang dari Lembaga Pengarah Kumpulan FELDA, pasti berupa usaha mempengaruhi pasaran saham dan sokongan para peneroka kelapa sawit negara dan melumpuhkan ekonomi negara dengan harapan menjayakan hasrat anasir dari luar.

Pertuduhan yang dilemparkan itu bagaimanapun disangkal oleh Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Seri Mohd Shukri Abdul bahawa tiada sebarang penahanan telah dibuat ke atas Datuk Ehsanuddin seperti yang dilapurkan.


Malahan portal MalaysiaKini.com yang sering menjadi rujukan dengan melemparkan persepsi negatif terhadap Kerajaan atau agensi dan kepentingan negara, telah bertindak liar dan mencabuli asas pemberitaan mencetak berita palsu dan berniat menghina dan mainkan peranan menjatuhkan maruah mana-mana individu tanpa belas demi kepentingan politik yang sempit. 

Berita yang dimuatkan pada 6hb Oktober itu bagaimanapun masih mampu dibuat carian di laman sesawang membuktikan penerbitan yang dibiaya anasir subversif, Yahudi tidak pernah leka dari merobek institusi pentadbiran dan Perlembagaan di bawah kepercayaan segala usaha mereka adalah betul walaupun bertentangan dengan undang-undang negara dan terang-terangan ingin menjatuhkan kredibiliti korporat di mata rakyat dan dunia terutama dalam bidang komersial dengan bantuan dan sokongan ahli politik Pembangkang serta penyokong mereka.

Ikrar integriti yang telah ditandatangani Kumpulan FELDA dan anak syarikatnya; FGV dengan SPRM sejak tahun 2012 bertujuan memastikan segala bentuk pengurusan pemerolehan, aktiviti urusniaga dan sebagainya yang berkaitan adalah menurut garis panduan "due diligence" dan menepati standard khusus amalan dunia korporat dan global.

Dalam satu kenyataannya, “Saya tidak pernah dipanggil sehingga hari ini. Tanyalah orang yang melaporkan dan tanyalah SPRM. Saya tak buat salah apa-apapun, jadi apa nak dibimbangkan. Malah saya sedia berikan kerjasama jika diminta,” kata Datuk Ehsanuddin.

No comments:

Post a Comment