Thursday, November 19, 2015

Bravo Datuk Wee, Pembangkang Banyak Helah!

Baru-baru ini, seramai kira-kira 100 ahli-ahli MCA telah menghadiri latihan yang diketuai oleh Ahli Parlimen Labis, Datuk Chua Tee Yong, dalam usaha mengukuhkan lagi kawasan Parlimen Labis, Johor. Ini adalah sebahagian sasaran yang ditetapkan oleh pihak MCA Negeri Johor MCA untuk merampas kembali Dewan Undangan Negeri Johor; Bekok daripada pembangkang.

Timbalan Presiden MCA; Datuk Seri Ir. Dr. Wee Ka Siong berkata, usaha sedang digiatkan MCA bagi mendekati pengundi di kerusi Dewan Undangan Negeri itu, di mana parti telah kalah kepada DAP pada pilihan raya umum yang lepas.

"Kami akan turun padang lebih kerap untuk memperjelaskan semua isu-isu berbangkit berdasarkan fakta dan angka agar rakyat agar tidak keliru atau dikelirukan," katanya selepas merasmikan satu sesi latihan pengkaderan anjuran MCA Labis.

Di dalam isu berlainan, Datuk Seri Wee, menyatakan rasa kurang senang dengan kebiadapan yang dipamirkan Alvin Tan melalui medan sosial, menghina Al-Quran dan Islam yang jelas tidak langsung menghormati atau perasaan menjaga sensitiviti agama lain lebih-lebih lagi di dalam kepelbagaian agama dan budaya di negara ini.

Tindakan Alvin hanya menimbulkan perasaan marah dan syak curiga di kalangan masyarakat berbilang kaum hingga menyebabkan beliau berasa dirinya terancam dek perbuatannya sendiri. 

Kenyataan yang dibuat Datuk Seri Wee, ternyata membuktikan keharmonian antara kaum adalah antara faktor keserasian dan kerjasama yang sekian lama dipupuk dan terjalin di kalangan kepimpinan negara. Malang sekali, di pihak Pembangkang seperti Lim Kit Siang, Lim Guan Eng di antaranya gagal menghayati demokrasi yang kononnya mereka perjuangkan. Kenapa diam seribu bahasa???

Sikap Pembangkang ini seolah mengiyakan, sokongan mereka kepada Alvin Tan untuk mencabar Perlembagaan dan Undang-undang Negara. Lantaran itu, setiap komentar yang dibuat beliau akan menimbulkan ancaman ke atas keselamatan dirinya serta perhatian dan simpati Kerajaan Amerika untuk melanjutkan suaka politik.

Rakyat harus menyedari sandiwara yang ditontonkan oleh Pembangkang di dalam isu yang mengguris perasaan ini. Cara gaya kedua-dua pihak sebenarnya mempunyai motif yang serupa; membuktikan kepada kuasa asing untuk campurtangan di dalam urusan negara dengan menabur fitnah dan menimbulkan kacau-bilau antara kaum dan ugama. 

Melihatkan keadaan terkini, tindakan yang diambil pihak FaceBook menutup lamannya kepada Alvin Tan, adalah satu kenyataan bahawa unsur-unsur menghina dan tidak menghormati budaya dan ugama orang lain bukan satu amalan yang baik tetapi bersifat jahat.

Marilah bersama Datuk Seri Wee membuktikan perasaan "MUHIBBAH" masih wujud dan kental di kalangan rakyat Malaysia. 

No comments:

Post a Comment