Tuesday, November 10, 2015

Raikan Perayaan, Keselamatan DiUtamakan

Sambutan perayaan merupakan satu kemeriahan unik yang disambut oleh rakyat Malaysia dari pelbagai masyarakat berbanding negara lain. Sebuah negara yang dipengaruhi pelbagai kebudayaan, kepercayaan dan fahaman, ramai yang akan mengambil peluang untuk menziarahi rakan taulan dari masyarakat India untuk mengucap dan meraikan perayaan tersebut di dalam mengeratkan perpaduan antara masyarakat yang sedia terjalin sejak sebelum Merdeka lagi.

Peluang ini tidak dapat dinafikan banyak menyumbang kepada hubungan baik sesama masyarakat jauh dan dekat. Tidak kurang, ada yang mengambil kesempatan untuk mendekatkan hubungan kekeluargaan dengan mengambil masa untuk bersiaran dan bercuti setelah maksud asal sambutan memberi harapan dan sinaran di dalam ketika yang kelam menjalinkan harmoni antara kaum.

Dalam satu kenyataan media Kementerian Pengangkutan, YB Dato' Seri Liow Tiong Lai turut mengucapkan Selamat Menyambut Deepavali kepada semua rakyat Malaysia. Beliau tidak lupa memberi pesanan agar selamat perjalanan kepada pengguna jalan raya dan bersikap berhati-hati.


No comments:

Post a Comment