Thursday, January 08, 2015

Di Sini Membantu. Yang Di Sana Memekak

Dalam kesibukan mengirim bantuan ke kawasan yang dilanda banjir. Perlu difikirkan juga ada keperluan lain yang bakal ditanggung IbuBapa kepada waris mereka yang bakal memasuki persekolahan pada hujung minggu ini di sekolah-sekolah yang sudah mulai dikemaskan dek menyediakan perkembangan minda dan pelajaran untuk masa depan mereka.

Di Bilik Gerakan CRSM Banjir 2014, kepimpinan MCA masih terus gigih tampil ke hadapan berusaha mendapatkan bekalan uniform sekolah untuk dihantar ke kawasan banjir secepat mungkin, supaya pelajar dapat kembali ke sekolah dalam pakaian sekolah baru. Sedangkan sikap berlaian yang diambil oleh pihak DAP yang kononnya amat prihatin dan menjadai suara untuk semua.

Bantuan pasca banjir yang disumbangkan komponen parti BN, jelas membuktikan kesungguhan mereka menjiwai dan membela semua kaum. Bukan retorik dan gempaq Keling serta tin kosong Pembangkang.

Rakyat yang bersyukur mampu menilai usaha murni. Tidak terpedaya dengan kata nesta yang tidak lekang dilemparkan pihak Pembangkang, lebih-lebih lagi oleh DAP.

MemFITNAH dan bersahaja bukan budaya di dalam Barisan Nasional. Pastinya, MCA telah menangkis dakyah yang hanya ingin memburukan segala usaha kemasyarakatan dan mendahulukan kepentingan Rakyat, lebih-lebih mereka yang amat memerlukan bantuan di saat kesusahan sebegini.

Usaha dan semangat kesukarelawan inilah yang membezakan masyarakat yang membantu dengan mereka yang giat memekik kesalahan sambil berpeluk tubuh. 

No comments:

Post a Comment