Tuesday, September 08, 2015

CEO SPAD Berganti, Keberkesanan Berterusan

Sistem pengangkutan darat awam negara sejak tahun 2010 telah melalui berbagai proses penambahbaikan. Baik dengan pihak pengusaha sistem pengangkutan, perancangan dan perlaksanaan mahupun di dalam organisasi; Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat yang dikenali sebagai "SPAD" sendiri.

SPAD telah mengumumkan perlantikan Encik Mohd Azharuddin Mat Sah selaku Ketua Pegawai Eksekutif SPAD yang baru berkuatkuasa pada 1hb September dan Encik Mohamad Nur Ismal Mohamed Kamal yang telah bersama SPAD sejak tahun 2010 kini berpindah perjawatan selaku Ketua Pegawai Eksekutif di myHSR Corp dalam merealisasikan projek perkhidmatan keretapi laju KL-Singapura.

Encik Azharuddin sebelum ini dari PEMANDU, adalah seorang Pengarah jabatan di "Greater KL/Klang Valley dan pengangkutan bandar di dalam satu unit di bawah Jabatan Perdana Menteri. Beliau pernah menjawat jawatan selaku Pengarah Kumpulan Sektor Awam di Microsoft (Malaysia) dan Naib Presiden Kanan di Khazanah Nasional bagi pagi projek-projek khusus.

Tanggungjawab Encik Azharuddin selaku CEO SPAD adalah antara lain memacu kelancaran dan keberkesanan sistem pengangkutan awam, begitu kata Pengerusi SPAD, Tan Sri Dato' Seri Dr Syed Hamid Syed Jaafar Albar.

"Saya berharap dapat bekerjasama erat dengan Azharuddin membina integrasi yang akan menjadikan pengangkutan awam sebagai pilihan semua rakyat Malaysia," kata Pengerusi SPAD Tan Sri Syed Hamid Albar dalam satu kenyataan.

Dalam nada yang agak sugul tapi bersemangat, Syed Hamid mengucapkan terima kasih di atas sumbangan mantan CEO; Mohammad Nur yang banyak berjasa sepanjang bersama SPAD dari awal penubuhannya dan percaya kecemerlangan itu akan berterusan di dalam perananan dan tanggungjawabnya yang baru.

No comments:

Post a Comment