Tuesday, December 30, 2014

Sireh Pulang Ke Ganggang

Sebuah institusi yang diwujudkan di dalam memantapkan pembangunan sahisah dan insaniah masyarakat. Inisiatif yang diambil di mana mewujudkan program-program berciri kemasyarakatan dan kebajikan secara proaktif dan berterusan.

Yayasan Mesra yang diasaskan bagi melaksana aktiviti membabitkan sumbangan kebajikan kepada anggota masyarakat juga sumbangan kepada fakir miskin dengan tumpuan kegiatannya berteraskan kepada penyelidikan, menyedia pelan tindakan serta perlaksanaan kegiatan yang menjuruskan kepada pembangunan masyarakat dan terbahagi kepada:
1
     1. Pendidikan
     2. Kebajikan dan Kemasyarakatan serta
     3. Kesihatan anggota masyarakat

YB Datuk Noor Ehsanuddin Mohd Harun Narrashid; Ahli Parlimen Kota Tinggi selaku Pengerusi Yayasan telah banyak menjayakan program-program kebajikan kepada golongan yang memerlukan lebih-lebih lagi kepada gologan 8 Asnaf dengan melibatkan kerjasama pihak ADUN, kerajaan tempatan dan pelbagai agensi kerajaan di banyak negeri yang terlibat dengan program berkaitan.

Siapa YB Datuk Noor Ehsanuddin Mohd Harun Narrashid?

Beliau memegang Ijazah Kejuruteraan Am dan Mekanikal dari Southern Illinois University, Carbondale, USA. Memulakan karier sebagai seorang Jurutera dan pernah berkhidmat dengan syarikat seperti Milford Haven Automation Sdn Bhd dan Alfa Laval Sdn Bhd. Telah berkeluarga dengan empat orang cahayamata.

Dilantik sebagai Pengarah Seranta (FELDA) di Jabatan Perdana Menteri. Kini seorang Pengarah di Lembaga Pengarah Felda Global Ventures Holdings Berhad serta dilantik sebagai Pengarah di Lembaga Pengarah di dalam beberapa syarikat di dalam Felda Global Ventures Group of Companies, termasuk MSM Malaysia Holdings Berhad.

Bergiat aktif di dalam pelbagai kumpulan sosial, kemasyarakatan dan persatuan. Semasa menuntut di Amerika, beliau pernah menyandang sebagai Pengerusi Biro Pendidikan, Kelab UMNO Carbondale. Pernah memimpin persatuan/pertubuhan seperti Pertubuhan Penggiat Kompang FELDA Kebangsaan, Konvensyen Gabungan Pemikir Profesional FELDA dan Karnival IKTIRAF (Ikatan Hati Warga FELDA).

Berdasarkan minat yang mendalam terhadap pembangunan belia dan kemasyarakatan, pengalam yang luas serta pengethauan dan kredibiliti yang tinggi, YB Datuk Noor Ehsanuddin Mohd Harun Narrashid telah dilantik menggantikan YBhg Datuk Dr Tekhee @ Tiki Lafe sebagai Pengerusi Majlis Latihan Khidmat Negara dalam usaha memperkasakan belia harapan Negara.

Manakan tidak seorang yang tegas lagi berprinsip mampu menangkis serangan dan dakwaan tidak berfakta seperti yang dibangkitkan YB Tony Phua menuduh FGV bakal gagal seperti MAS di Dewan Rakyat tempoh hari. Sireh sudah pulang ke ganggang.


No comments:

Post a Comment