Friday, January 16, 2015

Bangkitlah Dan Sedar Dari Lamunan

Orang Melayu dari kalangan Marhain yang nampak jelas perlunya penyatuan orang-orang Melayu Pahang Johor Kedah dsbnya kepada Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (PEKEMBAR).

Beliau sedar pertubuhan ini perlu disenyawakan perjuangan oleh Bangsawan dan mendapat perkenan Raja. Maka itulah arwah Kapten Onn Jaafar menjadi pilihan sebagai pendokongnya dan sokongan Istana Bukit Serene dicemar sebagai persatuan orang Melayu dengan Raja-Raja atau Sultannya berpisah tiada.

Begitu luhur dan ikhlas pengorbanan arwah Pendeta Za'ba untuk Bangsa Melayu yang utuh menempa nama di bumi ia berpijak.

Kembalilah dalam nafas yang sudah bersimpang jauh dari pangkalnya. Letaklah ke sebelah ego dan nafsu serakah...memungkinkan Melayu dan Islam bertaut bersatu.

Bersatu TEGuH. Bercerai ROBOH.

Mana bisa Aku tinggalkan sahsiah yang Aku dampingi sejak 36 tahun lampau.

Biarlah Aku digelar Anti Kerajaan kerana Aku lantang bersuara dengan teguran sinis....kerana pentingnya Melayu dibangkitkan dari lamunan walau hanya Aku sendirian menyalak....asal jangan generasiku ditimpa bala.

No comments:

Post a Comment