Tuesday, February 24, 2015

Kai Gung Meriahkan Ibu Pejabat MCA

Meriah dan gamat sekali majlis "Kai Gung" di pagi kelima Tahun Baru Cina; Tahun Kambing berdasarkan kalendar Cina yang dikepalai sendiri Presiden parti; YB Dato' Seri Liow Tiong Lai kelmarin di pintu masuk Ibu Pejabat MCA di Wisma MCA, Jalan Ampang.

Presiden parti di samping barisan kepimpinan tertinggi parti yang turut sama danUntuk irama yang nyaring gendang dan simbal, kepimpinan MCA yang diketuai oleh Presiden parti Dato 'Sri Liow Tiong Lai mengadakan "kai gung" atau bermulanya majlis kerja pagi ini, hari kelima Tahun Baru Cina Kambing itu di Ibu Pejabat MCA di Wisma MCA, Jalan Ampang.

"Kai Gung" yang bermaksud memulakan tugasan pada hari kelima Tahun Baru Cina merupakan tradisi masyarakat Tionghua dengan persembahan gendang berirama dan tarian Singa yang sungguh menarik hati dan mempersonakan pengunjung luar dan setempat.

Dato' Sri Liow bersama timbalannya, Datuk Ir Wee Ka Siong kelihatan girang sambil menyerahkan "Angpau" sebagai tanda penghargaan kepada persembahan "singa".

Kumpulan tarian "singa" tersebut kemudian telah diiringkan ke setiap aras Wisma MCA sebagai usaha menyambut kemakmuran, tenaga positif, nama baik dan kesihatan yang sempurna baik untuk parti, kepimpinan dan semua kakitangan MCA di Tahun Baru Cina ini.

Tidak ketinggalan dilihat Setiausaha Agung MCA; Dato Seri Ong Ka Chuan, Ketua Pemuda MCA; Senator Chong Sin Woon, Ketua Wanita MCA Kebangsaan;  Datuk Heng Seai Kie dan ahli-ahli Jawatankuasa Pusat turut memeriahkan lagi majlis gemilang ini.

Kira-kira seramai 50 orang kakitangan Ibu Pejabat MCA dan Koperasi Jayadiri (Kojadi) diraikan dengan jamuan makan tengah hari dengan sambutan "Yee Sang sebagai usaha memupuk dan merapatkan hubungan dan ikatan sesama kakitangan dan kepimpinan parti.

No comments:

Post a Comment